Alla inlägg den 23 februari 2010

Av Jacqueline Lemon - 23 februari 2010 18:50

Nu byter vi bil. Den gamla bilen har vi haft ända sedan vi bodde på Övre första gången! Från Opel Corsa till en Renault Megane Sport Tourer 2010


Är så glad för pappas skull för äntligen köper han en bra bil och ingen skitbil som går sönder på en gång. 

Av Jacqueline Lemon - 23 februari 2010 15:23

Mina tankar äter upp mig! Studenten närmar sig och jag ska bli fri. Hur? Vad ska jag göra? När?! Ohwell...


  


Igår slutade vi halv fyra, var helt tung i huvudet och kände verkligen ingen ork att ta mig ned till stan för att gå vidare mot Ego och träna för att kanske gå hem. Men efter allt så tog vi bussen ned till stan, jag tog samma buss och hoppade av två stationer efter navet. Lika bra att åka då man har gratis ju? Så jag gick på Ego ändå och tränade livet ur mig på skidmaskinen. 40 minuter (brukar köra 30) och de 5 sista körde jag på det snabbaste jag någonsin orkat. Kanske var det för allt man har i huvudet, körkort, plugg, relationer och så vidare. Sen körde jag på magövningen som jag och Sanna brukar köra! Den är dödaren itself. Efteråt var jag i alla fall pigg och vaken och kände att jag kunde ta kvällen i akt och övningsköra på samma gång. Pappa och mamma var glad för att jag kan köra i stan! Har inte kört med dem på flera månader :)


Idag hade jag körlektion där vi gjorde klar rondell, statskörning enkelrikad och trafikljus. Nästa gång blir det landsväg och motorväg! Glad att M trafikskola inte begär tio lektioner till för att "upprepa" utan tar betalt för det som ska betalas och inte ett öre mer. Hoppas att körkortet ligger i mina händer i början av april!


Sen for jag hem och gick en skogspromenad med min vovve. Sen lagade jag lunch och har kollat på tv ett tag. Ikväll drar jag in över stan för att sova där och dra vidare mot Mora halv sju imorgon bitti från skolan. Ska kolla på pojkarna som spelar Innebandy! :) Wooh. Nu kör vi grabbar!!

 

Tiden läker inte alla sår, så är det bara, har jag lärt mig. 
Men precis som Sofia säger - Så bildas det skorpor. Vilket är bättre än ett öppet sår. Sedan kommer ärret, men det är ärret som visar vad du har varit med om och "What doesn't kills you makes you stronger" bör vi alla leva efter.

Presentation


Maybe we need to be a little bit messed up, before we can step up

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Favoritlag?
 Barcelona FC
 Man United
 Chelsea
 Liverpool
 Arsenal

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards